żywienie

Podstępne goitrogeny

napisała niedoczynna 21 czerwca 2014 1 komentarz
truskawka-hashimot
truskawka-hashimoto truskawka-hashimot
                                      
Gdy odwiedziłaś endokrynologa, prawdopodobnie otrzymałaś czarną listę produktów, których „spożycie należy ograniczyć”. Należą do nich m.in. 
  • tofu, soja
  • brukselka, kapusta, brokuły, kalafior, brukiew, rzepa, gorczyca, rzodkiewki, chrzan
  • orzeszki ziemne, orzechy sosny, słodkie ziemniaki, szpinak, gruszki, proso, truskawki, pędy bambusa

 Czy wiesz dlaczego? Te produkty zawierają podstępne goitrogeny — substancje anty-odżywcze, które hamują wchłanianie jodu przez Twój organizm, a w efekcie powodują spowolnienie metabolizmu i tycie. Powinnyśmy unikać goitrogenów podobnie tak jak glutenu.

Jednak wszystkiemu da się zaradzić:) O ile produkty z pierwszej grupy wypada wyeliminować dla naszego dobra, o tyle w drugiej grupie znajdziemy już produkty, które tracą wartości anty-odżywcze jeśli je ugotujemy (pamiętaj tylko, żeby nie łączyć ich z produktami o wysokiej zawartości jodu np. rybami morskimi, gdyż goitrogeny neutralizują ich wartość odżywczą). Trzecia grupa to produkty ze śladową ilością goitrogenów, dlatego nie martw się, możesz po nie sięgać z umiarem:)



Przeczytaj

1 komentarz

Status: w związku z niedoczynną - Aktywnie z niedoczynnością 29 grudnia 2016 z 17 h 19 min

[…] TSH, trójka tarczycowa, endokrynolog, przeciwciała, Hashimoto, paleo, nietolerancje pokarmowe, goitrogeny, […]

Odpowiedz

Podziel się opinią!